Darmowa dostawa od 50,00 zł
2023-07-08

DYSTANSE DO KAŻDEGO AUTA - rozwiążą twoje problemy

 

Dlaczego stosujemy dystanse

Często patrząc na przerobione, tuningowane samochody zauważamy, że wydają się one nam niższe, szersze niż ich fabryczne wersje. Efekt ten uzyskuje się, montując  w swoim pojeździe dystanse. Wówczas sylwetka zyskuje nowe proporcje a pojazd wydaje się bardziej zwarty i agresywny.  Montując do tego odpowiednio dobraną alufelgę, masz gwarancję,  że twoje ulubione auto wyróżnia się z potoku podobnych do siebie samochodów. Zwiększając rozstaw kół poprawiają się zdecydowanie właściwości jezdne przy pokonywaniu zakrętów. Wyraźnie jest to odczuwalne przy wyższych prędkościach.

Dystanse to nie tylko polepszenie wyglądu. Zdarza się jednak, że jest to wręcz konieczność na przykład kiedy decydujemy się na montaż większych, mocniejszych hamulców, lub chcemy zamontować felgę o zbyt wysokim, głębokim ET, które powoduje ocieranie obręczy o wewnętrzną część nadkola. W obu przypadkach montaż dystansów eliminuje konflikt felg z układem hamulcowym (zaciski, tarcze) oraz elementami zawieszenia pojazdu.

 

 

 

O producentach adapterów

Firma SCC Fahrzeug technik GmbH od początku istnienia zajmuje się produkcją osprzętu i akcesoriów do samochodów użytkowych jak również sportowych. Dystanse i inne produkty SCC posiadają niezbędne na niemieckim rynku certyfikat TUV . Spełnia one rygorystyczne normy produkcji osprzętu do kół . Certyfikat znajdą Państwo w załączniku. Od 2010 roku produkuje ekskluzywne felgi pod własną marką „Diamond”. Firma produkuje trzy rodzaje tarcz dystansowych. Pierwszy to tarcze o grubości od 3 do 5 mm gdzie centrowanie felgi następuje na oryginalnym czopie piasty koła. Drugi, to grubości od 10 do 50 mm gdzie wypośrodkowanie koła następuje już na kołnierzu prowadzącym, który jest integralną częścią dystansu. Trzeci, to grubości już powyżej 20 mm, gdzie felga mocowana jest już bezpośrednio do dystansu. Są to również dystanse zmieniające rozstaw.

 

SCC Fahrzeug Technik

 

Produkty firmy JAPAN RACING to nie tylko obręcze ze stopów lekkich ale również dystanse i osprzęt do kół w pełnym wyborze, dostępne na rynku europejskim, jak również w Ameryce Północnej i Południowej. Swoją popularność i uznanie wśród użytkowników zyskują już od paru dobrych lat. Dzięki swojemu udanemu dizajnowi i prostocie pasują do bardzo wielu odmiennych od siebie marek samochodów. Takie wzornictwo  trafia do  wymagającego odbiorcy. Wśród stworzonych modeli znajdą Państwo felgi aluminiowe do tuningu, oldtimerów jak również do aut typowo użytkowych.  JAPAN RACING ma w swojej kolekcji bardzo dużą ofertę obręczy z tak zwanym "parapetem", cieszących się od lat niesłabnącym powodzeniem co wymusza bezwzględnie stosowanie adapterów dystansowych i specjalistycznego osprzętu.

 

 

Wskazówki podczas montażu dystansów

Najprostszą metodą, jest pomiar odległości pomiędzy krawędzią błotnika, przystawiając prostopadle listwę do podłoża a najbardziej wychodzącą częścią opony lub obręczy. Zrobiony w ten sposób pomiar, pomaga orientacyjnie obliczyć grubość dystansu. Należy oczywiście uwzględnić pracę koła wraz z oponą w stosunku do nadwozia. Dystanse można zamontować praktycznie w każdym aucie. Jaki rodzaj zastosujemy, zależy od indywidualnych oczekiwań właściciela samochodu. Realizacja tak dużego zakresu rozmiarów, wymusza zastosowania odmiennych rozwiązań dla każdego przypadku.

  • przed montażem dystansu należ piastę dokładnie oczyścić z rdzy i zanieczyszczeń.
  • śruby przykręcające dystans do piasty nie powinny wystawać ponad płaszczyznę montażu felgi.
  • wkręcając dłuższe śruby w piastę, upewnijmy się, że nie uszkodzą one elementów wewnątrz piasty (np. czujników ABS).
  • dystans powinien być montowany na piastę z lekkim oporem, lecz bez jakichkolwiek luzów.
  • śrub należy dobrać tak, by były one dłuższe od oryginalnych o połowę grubości dystansu.

 

 

 

Jakich śrub użyć przy montażu dystansów?

Gdy montujemy dystans należy zastosować śruby, których przynajmniej 10-12 mm gwintu znajdzie się w gnieździe piasty. Zalecane głębokości wkręcenia oraz ilość obrotów dla różnych śrub o różnym skoku gwintu. Dotyczy to również nakrętek.

  • M12x1.25 = przynajmniej 8 obrotów = około 10 mm gwintu
  • M12x1.50 = przynajmniej 6.5 obrotu = około 10 mm gwintu
  • M14x1.25 = przynajmniej 9 obrotów = około 12 mm gwintu
  • M14x1.50 = przynajmniej 7.5 obrotu = około 11 mm gwintu

 

 

 

 

Z jakiego materiału wykonane są dystanse do kół?

Do produkcji dystansów używany jest stopu aluminium z magnezem, dodatkowo utwardzaną powierzchnię stopu procesem anodyzacji (powierzchniowa obróbka metalu polegająca na elektrolitycznym wytworzeniu cienkiej warstwy tlenku, znacznie podnoszący twardość materiału). Użycie stopów lekkich pozwala zmniejszyć wagę dystansu o 70% w porównania do jego stalowego odpowiednika.

Polecane

Dystans MERCEDES - przód,duża piasta (2szt.)

Dystans MERCEDES - przód,duża piasta (2szt.)

260,00 zł - 330,00 zł brutto/1komplet
Dystans przykręcany 5x112 piasta 66,6 Audi, Mercedes

Dystans przykręcany 5x112 piasta 66,6 Audi, Mercedes

290,00 zł - 330,00 zł brutto/1komplet
Dystanse 4x100/4x114,3 piasta 60 mm Nissan

Dystanse 4x100/4x114,3 piasta 60 mm Nissan

195,00 zł - 599,00 zł brutto/1komplet
Pierścień centrujący 56,6 - 66,6 Promocja

Pierścień centrujący 56,6 - 66,6

7,50 zł brutto/1szt.Najniższa cena z 30 dni przed obniżką: 8,00 zł/1szt.-6% Cena regularna: 8,00 zł brutto/1szt.-6%
Dystans przykręcany 5x112 piasta 66,6 14x1,25

Dystans przykręcany 5x112 piasta 66,6 14x1,25

390,00 zł - 439,00 zł brutto/1komplet
Zaufane Opinie IdoSell
4.81 / 5.00 678 opinii
Zaufane Opinie IdoSell
2024-10-06
Wszytko ok, dostawa na czas
2024-09-27
wszystko dobrze i sprawnie załatwione
pixelpixel